دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
18 مهر 1402 - 08:11

بمباران غزه | دومین و سومین روز طوفان الاقصی

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از ابتدای نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۴۹۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۷۵۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
کد خبر : 15252

پایگاه رهنما:

تحولات در نوارغزه در دومین و سومین روز همچنان با پیشروی نیروهای مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی ادامه یافت. براساس آخرین گزارش‌ها، شمار شهدای فلسطینی در پی تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از ابتدای نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۴۹۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۷۵۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بنابر اعلام منابع فلسطینی بیش از ۱۰۰ نفر از این شهدا، از کودکان فلسطینی هستند که در این حملات وحشیانه به شهادت رسیده اند.

سلامه معروف رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که بر خلاف ادعاهای دشمن صهیونیستی، جنگنده های اسرائیلی به جای پایگاه‌های مقاومت خانه‌ها و مناطق مسکونی را هدف قرار دادند و طی ساعات اخیر جنایاتی فجیع را در حق ۱۵ خانواده فلسطینی مرتکب شدند. الجزیره اعلام کرد که از آغاز جنگ تا این لحظه رژیم صهیونیستی ۴ مسجد را در نوار غزه تخریب کرده است.

ادامه درگیری ها در سدروت

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل روز دوشنبه اعلا کرد که درگیری مسلحانه بین نظامیان اسرائیلی و اعضای القسام در شهر سدروت همچنان ادامه دارد.  همچنین سخنگوی ارتش اشغالگر اعلام کرد که 300 هزار نیروی ذخیره برای جنگ با نوار غزه جذب شده اند. در عین حال، سیاست بمباران منازل، برج ها، تیم های پزشکی، غیرنظامیان و خبرنگاران توسط اشغالگران غزه ادامه دارد.

آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در نوار غزه

پس از اعلام رسمی جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که پیش‌بینی مقامات آمریکا این است که اسرائیل طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده عملیات زمینی علیه نوار غزه را آغاز خواهد کرد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد که کابینه امنیتی اسرائیل امروز یکشنبه رسماً آغاز جنگ علیه نوار غزه را تصویب کرد. بنابر گزارش شبکه «کان» رژیم صهیونیستی، نتانیاهو بدون انجام مشورت با وزرای کابینه، تصمیم به تصویب «بند جنگ» با نوار غزه گرفته است.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با استناد به «بند ۴۰ الف» قانون اساسی (غیرمدون) اعلام جنگ کرده است. رژیم صهیونیستی آخرین باری که از این بند استفاده کرده در سال ۱۹۷۳ بود. اکنون ارتش رژیم صهیونیستی آزادی عمل کامل دارد و می‌تواند به صلاحدید خود به طور مستقل عمل کند، اگرچه موظف است به رهبری سیاسی گزارش دهد.

تلفات هزار نفری صهیونیست‌ها

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نوشت که برآوردها نشان می‌دهد که تعداد کشته‌های اسرائیلی به هزار نفر و تعداد اسرا به بیش از ۱۵۰ نفر خواهد رسید. پیش از این آمار تلفات صهیونیست‌ها تا ۷۵۰ نفر اعلام شده بود. آمار زخمی‌های رژیم صهیونیستی نیز بیش از 2 هزار نفر اعلام شده است.

میانجی‌گری قطر برای تبادل فوری اسرا 

به نظر می‌رسد که صهیونیست‎‌ها در تلاش برای توقف پیشروی نیروهای مقاومت فلسطین هستند و برخی منابع اعلام کردند که قطر در حال وساطت برای انجام مبادله فوری اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی است. یک منبع در جنبش حماس در گفتگو با خبرگزاری چینی شینهوا گفته که جنبش حماس به قطر ابلاغ کرده مخالفتی با چنین مبادله‌ای ندارد. این منبع بیان کرد که حماس خواستار آزادی تمامی زنان اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی شده است.

تظاهرات در واشنگتن در حمایت از غزه

 با ادامه بمباران نوار غزه و قتل عام کودکان و زنان، تعدادی از شهروندان آمریکایی در شهر واشنگتن روبروی کاخ سفید دست به تظاهرات زدند. تظاهرات در برابر کاخ سفید در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه و محکومیت جنایتکاران صهیونیست صورت گرفته و در آن معترضان خواستار توجه به نقض حقوق بشر و قتل عام کودکان و زنان در نوار غزه شدند.

اعزام ۲۵ جنگنده و ۶ ناو جنگی آمریکا 

یک مقام آگاه آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن بین ۲۰ تا ۲۵ هواپیمای جنگنده به خاورمیانه می‌فرستد. منابع آمریکایی گفته‌اند که هدف از استقرار جنگنده‌های آمریکایی در منطقه خاورمیانه، جلوگیری از هرگونه ورود ایران به جنگ یا گسترش جنگ به خارج از اسرائیل است.

منابع دیگری نیز مانند آسوشیتدپرس گزارش داده‌اند که ایالات متحده برای حمایت از اسرائیل یک گروه تهاجمی ناوهای جنگی را به شرق مدیترانه خواهد فرستاد. براساس این گزارش، ناو «یو.اس. اس.جرالد آر فورد» که یکی از بزرگترین ناوهای هواپیمابر جهان است، احتمالاً به خاورمیانه اعزام خواهد شد. پنتاگون هم به گروه تهاجمی ناو هواپیمابر فورد دستور داده است تا به سمت شرق مدیترانه حرکت کند و آماده کمک به اسرائیل باشد.

مقامات آمریکایی گفتند که ناو فورد تقریباً با ۵ هزار نیرو و عرشه هواپیمای جنگی آن با رزمناوها و ناوشکن‌ها متعدد همراه می‌شوند تا در نمایش قدرت آماده پاسخگویی به هر سناریویی باشند. «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا نیز یکشنبه گفت که به گروه حمله ناو هواپیمابر فورد دستور داده است تا پس از عملیات حماس که بیش از ۱۰۰۰ کشته از هر دو طرف برجای گذاشته است، به سمت شرق مدیترانه حرکت کند و آماده کمک به اسرائیل باشد. حتی گزارش شده است که در میان کشته شدگان و مفقودان، شهروندان آمریکایی نیز هستند.

منبع: الوقت

ارسال نظرات